Na de première van De Nieuwe Wildernis was er een korte adempauze waarin de batterij kon worden opgeladen.
Het succes van de film bleef niet onopgemerkt. EMS FILMS mocht achtereenvolgens goud en platina in ontvangst nemen voor respectievelijk 100.000 en 400.000 bezoekers. Inmiddels hebben al meer dan 700.000 mensen de film in de bioscoop gezien. En alsof dat nog niet genoeg is: op de avond dat Ajax duelleerde tegen AC Milaan werd de eerste aflevering van de filmTV-serie door 1,5 miljoen mensen bekeken.
Terwijl het Nederlandse publiek massaal naar de bioscoopzalen trok, werd koortsachtig gewerkt aan de televisieserie. Uit alle beeldmateriaal is een drieluik gesneden dat uiteraard ook van geluid moest worden voorzien. Een herhaling van het proces van de film werd opgestart: live opgenomen sferen en geluiden monteren bij de beelden, aanvullen met archiefgeluid en foley. Dit maal kwam Erik Langhout met zijn ‘koffer vol geluiden’ naar Bussum. Menno Bentveld van Vroege Vogels bezette de spreekcel voor het commentaar. En zo was alles weer compleet voor de eindmix.
In tussentijd is de website van Amaranthstudio aangepast. Dat was hard nodig, omdat de website steeds vaker vast liep.
Robert Doets van Doets Design in Haarlem heeft naast zijn druk bezette uren voor de website van De Nieuwe Wildernis amaranthstudio.nl in een nieuw jasje gestoken. De basis is niet veel gewijzigd, de functionaliteit des te meer. Ook is er een artikel verschenen in Broadcast Magazine. “Wie schrijft, die blijft”.